Aldi breidt haar aanbod biologische producten uit.

Dit door het verminderen van een aantal kunstmatige ingrediënten in haar producten en het toevoegen van meer glutenvrije producten.

Aldi hoopt zo meer gezondheidsbewuste consumenten aan te trekken.

Aldi werd één van ’s werelds grootste voedsel retailers die producten aanbood aan relatief lage prijzen.

Het aanbieden nu van biologische en glutenvrije voeding wijst op een nieuwe richting die deze supermarktketen wil uitgaan.

Aldi heeft een aantal chemicaliën uit zijn assortiment gebannen zoals: Thiamethoxam, Chlorpyrifos, Clothianidin, Cypermethrin, Deltamethrin, Fipronil, Imidacloprid, Sulfoxaflor.

Het gebruikt nu mononatriumglutamaat, één van de in de natuur meest voorkomende niet-essentieel fundamentele aminozuren waaruit eiwitten bestaan, in al zijn huismerken.

Deze huismerken maken 90% uit van de verkoop door Aldi.

Aldi breidt ook zijn aanbod verse vis en vlees uit.

Vlees dat geen toegevoegde antibiotica, hormonen, dierlijke bijproducten of andere additieven bevat.

Aldi melk is reeds vrij van kunstmatige groeihormonen en zal dit nu ook toepassen op yoghurt, zure room, kaas en andere zuivelproducten.

Naast de uitbreiding van het biologisch aanbod, is Aldi ook begonnen met aanbiedingen voor de ‘fijnproever’, zoals ambachtelijke kazen, gerookte zalm, quinoa, en kokosolie.

Aldi kan haar prijzen ook laag houden doordat ze voornamelijk slechts één merk aanbieden en daardoor een magere inventaris hebben, dit in tegenstelling tot de meer traditionele supermarkten die de neiging hebben om één product aan te bieden van verschillende merken.

Aldi investeert ook veel minder in merchandising dan de traditionele supermarkten.

Het merendeel van de producten wordt in de winkel ook uitgestald in de verpakkingsdozen, zodat het uitzetten sneller en eenvoudiger gaat.

Daardoor zijn er ook minder werknemers nodig voor de verkoop op de winkelvloer.

 

 

Geef een reactie