Stadsbrouwerij de Maastrichter Maltezer, SoupBros en FI&S winnen Maastricht Awards 2019

Op de foto De winnaars van de Maastricht Awards 2019 samen met wethouder Vivianne Heijnen

Onder grote belangstelling zijn gisteravond de Maastricht Awards 2019 uitgereikt in het Stadhuis van Maastricht. Met deze prijzen wordt onderscheidend ondernemerschap zichtbaar gemaakt en waardering uitgesproken voor de vele ondernemers die Maastricht kiezen als vestigingsplaats. Tijdens de achtste editie waren er drie prijzen te vergeven; per Award werden drie bedrijven genomineerd. FI&S is winnaar van de Rabo Made In Maastricht Award en SoupBros mag met de Business Take-Off Award naar huis.

 

De Hospitality Award is gewonnen door Stadsbrouwerij de Maastrichter Maltezer. Voor de uitreiking werden de genomineerde ondernemers en aanwezigen toegesproken door Michel Huisman (kunstenaar en ontwerper van o.a. het Maankwartier), Astrid Roebroeck-Pinckaers (eigenaar Ricoh Document Center Zuid en topvrouw van Limburg 2019) en Vivianne Heijnen (wethouder voor economie van de gemeente Maastricht).

De winnaars van de Maastricht Awards 2019 samen met wethouder Vivianne Heijnen
Food Ingredients & Specialities BV – winnaar Rabo Made In Maastricht Award
FI&S BV ging aan de haal met de prijs voor het meest onderscheidende (bedrijfs)concept. Uit het juryrapport:
FI&S hanteert een uniek concept, scoort positief door samenwerking met andere bedrijven en custom design. (…) Het bedrijf is innoverend bezig met de ontwikkeling van vleesvervangers zoals insecten en het op smaak brengen van de meest uiteenlopende voedingsproducten in wereldwijde afzetgebieden. In het eigen laboratorium worden met voedingsdeskundigen en smaakpanels de producten samengesteld uit een veelvoud van natuurlijke grondstoffen/specerijen die wereldwijd worden ingekocht.
Stadsbrouwerij de Maastrichter Maltezer – winnaar Hospitality Award
Uit het juryrapport:
De jury is onder de indruk van de kwaliteit van het product van de Stadsbrouwerij de Maastrichter Maltezer, van de gastvrijheid en van de zorg om het product en de kwaliteit ervan te bewaken en goed neer te zetten. (…) Maltezer speelt in op nieuwe trends en ontwikkelingen. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn voor de Stadsbrouwerij van belang. Een deel van de winst doneert de stadsbrouwerij aan de Maltezer orde die armoede bestrijdt in 120 landen. Resten van het productieproces komen ten goede aan de kinderboerderij Daalhof en Natuurlijk begrazen Maastricht. Verder vindt de jury de wijze van bedrijfsvoeren, zoals het crowdfunden om aan kapitaal te komen, maar ook het werken met duurzame eenmalige bierfusts zeer innovatief en van deze tijd. De binding van de Stadsbrouwerij Maltezer met de stad Maastricht, met de bezoekers, met de bewoners maar ook met de bedrijven en instellingen waarmee zij samenwerken, is groot. De wijze waarop dit gebeurt, is vernieuwend en goed doordacht.
SoupBros – winnaar Business Take-Off Award
SoupBros sleepte de Award voor de beste startende onderneming in de wacht.
Uit het juryrapport:
“De ondernemers van SoupBros hebben de winkel pas geleden geopend en draaien al omzet boven break-even. Zij hebben de opstart helemaal zelf geregeld en gecoördineerd vanuit hun werkstage in Hongkong en hun studie momenteel een jaar gestaakt om het bedrijf goed neer te zetten. (…) Er is sprake van een helder (financieel) businessplan, met veel aandacht voor marketing en opschalingsmogelijkheden in de toekomst. Een aanwinst voor de stad Maastricht.”
Meer informatie over de Maastricht Awards: www.maastrichtawards.nl

Foto Gemeente Maastricht

Geef een reactie