Met de zomervakantie voor de deur staan veel mensen voor de keuze wat te doen deze zomer. Gaan we toch op vakantie naar het buitenland of genieten we van een ‘staycation’? Visit Zuid-Limburg denkt dat er voor de eigen inwoner in Zuid-Limburg nog zo veel te ontdekken valt, waarvan je je op het eerste moment nog niet bewust bent; bijzondere plekken en culturele schatten om de hoek die je nog helemaal niet kent. Daarom start Visit Zuid-Limburg de zomercampagne “Zuid-Limburg, paradijs in je achtertuin”.

 

Zomercampagne van start. Visit Zuid-Limburg wil met een promotiecampagne laten zien, dat je niet weg hoeft te gaan om nieuwe dingen te ontdekken. Er is zoveel moois in Zuid-Limburg: prachtige natuurgebieden en talloze routes leiden je naar de mooiste (vaak nog onbekende) plekjes in onze mooie regio. Door juist aandacht te vestigen op de vele natuurgebieden en de vele routes in de regio, wil Visit Zuid-Limburg de inwoners alternatieven bieden voor de bekende hotspots en een veilige spreiding stimuleren.

 De zomercampagne komt tot uiting via de website visitzuidlimburg.nl/paradijs  , social mediakanalen Facebook en Instagram, online & offline advertising en samenwerkingen met influencers en lokale/nationale media. Daarnaast sluit deze campagne aan bij de recent gelanceerde provinciale campagne “Buitenland is in Limburg” van in Limburg.

 Nieuwe website visitzuidlimburg.nl. Gisteren lanceert Visit Zuid-Limburg ook haar compleet vernieuwde consumentenwebsite. De laatste maanden is er achter de schermen keihard gewerkt aan de restyling en nieuwe, zintuig-prikkelende content. We zijn overtuigd dat (potentiële) bezoekers en inwoners zo nog meer geïnspireerd raken om deze prachtige regio te bezoeken. Want zeg nu zelf… dit unieke stukje buitenland in eigen land wil toch iedereen ontdekken!

Alle grote verhalen van Zuid-Limburg, zoals Heuvels & dalen, Wijn, Romeinen etc. zijn nu online via alle devices te beleven. Bij de ontwikkeling van de website was er continue focus op het verbeteren van de navigatie, usability (gebruiksvriendelijkheid) en zoekmachineoptimalisatie. Ook de vindbaarheid van de aangesloten ondernemers heeft de aandacht gehad.

“De lancering valt gelijk met de start van onze zomercampagne ‘Paradijs in je achtertuin’ en de start van de zomervakantie… De timing kan dus niet beter. Nu kunnen de mensen online en offline het prachtige Zuid-Limburg ontdekken.”, aldus Anya Niewierra

Cover foto Visit Zuid Limburg en Foto’s®Parkstad Actueel/Lucho Carreno

 

 

Geef een reactie