Heerlens marketingbureau Pure Minds lanceert “Give Back Friday”: Een groen tegengeluid op Black Friday

Pure Minds

V.l.n.r.: Sonny Sieben en Wouter Mans

Pure Minds zet haar expertise gratis in voor een duurzamere toekomst

Pure Minds, een vooruitstrevend marketingbureau uit Heerlen, introduceert ‘Give Back Friday’ als positief tegengeluid op Black Friday. Middels dit initiatief wil Pure Minds een duurzame ondernemer of organisatie ondersteunen met gratis marketingondersteuning. Het publiek bepaalt welke organisatie de ondersteuning verdient en kan sinds 1 november kanshebbers nomineren.

In de wereld van (online) marketing wordt Black Friday vaak gezien als een van de hoogtepunten op de marketingkalender. Voor Pure Minds is dit echter juist het moment om hun missie nog eens extra in de spotlight te zetten: marketing kennis inzetten voor een mooiere planeet. “Black Friday staat symbool voor lage prijzen en massaconsumptie. De drang om meer en meer te consumeren drukt op onze maatschappij en de natuur en is uiteindelijk geen duurzaam businessmodel”, vertelt Sonny Sieben, mede-eigenaar van Pure Minds. “Om deze dag een duurzame twist te geven lanceren we Give Back Friday.”

“Black Friday is een race naar de bodem, een prijzenoorlog die voor veel ondernemers onderaan de streep niks oplevert, niet voor de winst en niet voor de wereld om ons heen”, legt Wouter Mans, ook eigenaar van Pure Minds, uit. “In plaats van kortingen en acties pushen gaan we organisaties belonen die zich inzetten voor duurzaamheid, zowel maatschappelijk als voor de planeet. Door onze marketing expertise gratis ‘weg te geven’ ondersteunen we ze met het verspreiden van hun boodschap en het vergroten van hun impact.”

Zo werkt Give Back Friday

Sinds 1 november kan het publiek via de website van Pure Minds organisaties nomineren die zich buitengewoon inzetten voor maatschappij of natuur. Deze organisaties maken vervolgens kans op gratis marketingondersteuning t.w.v. €2500,-. Op Black Friday (24 november) maakt Pure Minds de lijst met de 10 definitieve kanshebbers bekend, waarna het publiek tot en met 8 december kan stemmen op hun favoriet. Vanaf 12 december maakt Pure Minds via haar online kanalen de laatste drie kanshebbers bekend, gevolgd door het uitroepen van de definitieve winnaar op 22 december.

“We willen deze vooruitstrevende organisaties de online tools geven die ze nodig hebben om te groeien, zowel in achterban als in impact. Samenwerking is de sleutel tot het bereiken van grote veranderingen”, zegt Sieben. “Organisaties ondersteunen die écht impact willen maken, groot of klein, dat is waar Give Back Friday voor ons om draait. Elke nominatie kan een verschil maken”, benadrukt Mans.

Foto en Tekst: Pure Minds