Af­trap voor nieu­we toe­ris­ti­sche mar­ke­ting­stra­te­gie voor Lim­burg

Provincie Limburg nam in de afgelopen jaren initiatief om samen met het bedrijfsleven, VVV organisaties en gemeenten een nieuwe toeristische marketingstrategie te ontwikkelen. In deze strategie staan het gericht benaderen van de juiste toerist voor Limburg, spreiding, de focus op online marketing en de bezoeker centraal. Vrijdag 3 juli is op de aanvullende toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Limburg voelt als een spannend stukje buitenland. De doelgroep voor de campagne zijn toeristen, maar ook de Limburgers zelf. Je hoeft deze zomer voor het buitenlandgevoel echt niet naar de Mediterrané!

Gedeputeerde Joost van den Akker (Economie, Onderwijs, Toerisme en Sport):

Het buitenland is in Limburg! Twee op de vijf Nederlanders overweegt om deze zomer in eigen land vakantie te vieren. Dat biedt kansen. Limburg kan nu laten zien welke gastvrijheid we in huis hebben. Het is geweldig dat de campagne en inlimburg.com voor heel de provincie inspeelt op de vraag van onze gasten. Super dat de toeristische organisaties dit samen uitvoeren. Met 4 miljard omzet en 38.000 banen is de vrijetijdseconomie van enorm belang voor Limburg.

De campagne sluit aan bij de toeristische marketingstrategie van de Provincie Limburg, om toe te werken naar meer spreiding door ook andere ‘attracties’ in de etalage te zetten dan de al bekende hotspots. Deze voorgenomen spreiding zorgt er in de huidige situatie ook voor dat onze gasten in coronatijd veilig Limburg kunnen bezoeken. In de boodschap van de campagne worden de (onbekende) parels uit Limburg gespiegeld aan bekende buitenlandse tegenhangers die veel op dat bezoekbare pareltje lijken. Bijvoorbeeld ‘La Douce France? Je zou toch thuis blijven? Dit is in Limburg’. Aanvullend verschijnt in juli ook een zomerserie op L1 waar de Limburgse onontdekte pareltjes in de spotlight worden gezet. Alle uitingen verwijzen door naar inlimburg.com. De Limburgse campagne is ondersteunend aan de landelijke NBTC campagne “Hier moet je zijn”.

ArchiefFoto®Parkstad Actueel/Tom de Cock

Geef een reactie