Heerlen onderzoekt koopgedrag dagelijkse boodschappen

De gemeente Heerlen laat onderzoek doen naar het koopgedrag van consumenten in de stad en de directe omgeving.

Daarvoor worden begin november 1200 huishoudens in Heerlen en de aangrenzende gemeenten benaderd. De enquêtes worden grotendeels telefonisch gedaan.. De resultaten van het onderzoek gebruikt de gemeente om keuzes te kunnen maken voor een toekomstbestendige winkelstructuur.

De gemeente Heerlen wil een goede winkelstructuur behouden voor de eigen inwoners en voor consumenten die daarvoor naar onze stad komen. Daarom wil de stad meer te weten komen over de plek waar Heerlenaren, en mensen uit de aangrenzende buurten, hun dagelijkse boodschap-pen doen.

In de enquêtes komen vragen aan de orde als: Welke winkelcentra zijn populair bij consumenten uit Heerlen en de regio? Doen mensen het liefst dichtbij hun inkopen, of gaan ze liever verder weg? Op welke onderdelen zouden bestaande winkelcentra verbeterd kunnen worden?

Het onderzoek wordt uitgevoerd door adviesbureau BRO en de enquêtes worden gedaan door bureau Markteffect.

www.heerlen.nl

Foto Lucho Carreno

 

 

Geef een reactie