INTENSIEVE SAMENWERKING VAN START MET FORTUNA FANCAST EN FSC

Fortuna Sittard gaat intensief samenwerken met diverse supportersinitiatieven, met als doel de supporters beter te bedienen. Mede door de coronapandemie is duidelijk geworden dat er vanuit de achterban behoefte is aan meer communicatie vanuit en rondom de club. Door het opzetten van deze driehoek willen alle betrokken partijen de fans meer en op een laagdrempelige manier een breder scala aan communicatieplatformen aanbieden.

Jurjen van Geel, binnen Fortuna Sittard verantwoordelijk voor de communicatie en media, licht toe: “In de afgelopen maanden is duidelijk geworden dat er vanuit onze achterban behoefte is aan meer communicatie. We kunnen niet altijd het achterste van onze tong laten zien en soms maken we daardoor iets minder populaire afwegingen. Echter, wil dat niet zeggen dat er geen ruimte is voor meer communicatie vanuit ons. Door de samenwerking met FSC TV en nieuwkomer Fortuna Fancast te intensiveren kunnen we onze supporters straks sneller, makkelijker en laagdrempeliger van informatie voorzien. Dit is een win-win situatie voor alle betrokken partijen.”

FORTUNA FANCAST. Het toevoegen van een podcast aan de communicatiemiddelen was een van de wensen met oog op het nieuwe seizoen. Door de toenemende populariteit rondom podcasts én de bereikbaarheid, ziet Fortuna Sittard het als ideale tool om fans te bereiken. Presentator Marc, één van de gezichten van de nieuwe podcast, herkent zich hierin. “We zijn in de afgelopen jaren met veel plezier bij de Zitterd Allein Podcast aangeschoven. Na afgelopen seizoen voelde ik echter dat het tijd was een andere weg in te slaan.”

Geluidstechnicus en vaste sidekick Patrick vult aan: “Ideeën om het format breder te trekken waren er al, zoals bijvoorbeeld de nauwe samenwerking met Fortuna Sittard. Na meerdere gesprekken met elkaar zijn we tot de conclusie gekomen dat we die ideeën het best konden realiseren door een nieuwe podcast te gaan maken waarbij nauw wordt samengewerkt. Dat de club hier ook heil in zag maakte ons alleen maar enthousiaster om door te zetten. Wij zullen de supporters onder meer gaan voorzien van inside informatie, specials en wie weet, soms een primeur. Dit doen we als onafhankelijke partij, die wel heel dicht op het vuur zal zitten.”

FORTUNA SC (TV). Fortuna Sittard heeft in het seizoen 2020/2021 al met veel plezier samen gewerkt met het nieuwe online initiatief van Fortuna SC TV.  Het heeft niet alleen zeer vermakelijke beelden opgeleverd, het is ook een prachtig medium om sfeer en emoties -toch in de kern de belangrijkste zaken van voetbal en fan beleving- aan de achterban over te brengen.

Fortuna Sittard omarmt in het komend seizoen wederom dit concept en zal er alles aan doen om mee te helpen de fans te voorzien van unieke en actuele content. De insteek is om ook deze samenwerking te intensiveren, waarbij beide partijen al ideeën hebben voor de invulling van het nieuwe voetbaljaar. Binnenkort gaan beide partijen in gesprek om dit te concretiseren.

Communicatie Fortuna Sittard en Foto®Parkstad Actueel/Lucho Carreno

Geef een reactie