Hoofdmenu

Heeft uw woning waterschade opgelopen.

Enexis Netbeheer heeft uit veiligheid de elektriciteits- en / of gasvoorziening tijdelijk uit bedrijf genomen. Sommige voorzieningen zijn beschadigd en moeten hersteld of vernieuwd worden. Enexis Netbeheer werkt op dit moment hard aan het herstellen van de energievoorziening. Zodra dat gerealiseerd is, is het belangrijk dat u zelf de energievoorziening in uw woning controleert:

Controleer uw elektriciteitsinstallatie:

  1. Controleer visueel de status van uw meterkast. Heeft er water in uw woning gestaan? Controleer dan hoe hoog dit water gestaan heeft. Mocht u vermoeden dat de elektriciteitsmeter en / of uw stoppenkast waterschade heeft opgelopen, bel dan het landelijke storingsnummer 0800-9009.
  2. Heeft uw elektrische installatie op het oog geen schade opgelopen, schakel dan de aardlekschakelaar weer in en test deze door de op de testknop te drukken. Als de aardlekschakelaar daardoor uitgaat, werkt deze naar behoren en kunt u deze veilig inschakelen. Als deze niet goed functioneert, bel dan een installateur. De aardlekschakelaar werkt alleen als de stroomvoorziening vanuit Enexis Netbeheer hersteld is.

Controleer uw gasinstallatie:

  1. Ruikt u gas? Sluit hoofdkraan gas, ventileer woning (ramen en deuren open), verlaat het pand en bel direct het landelijke storingsnummer 0800-9009.
  2. Is uw meteropstelling beschadigd of heeft deze onder water gestaan? Sluit hoofdkraan gas en bel het landelijke storingsnummer 0800-9009.
  3. Hebben uw toestellen (badgeiser, verwarmingstoestel, kooktoestel, haard) zichtbare schade of onder water gestaan? Sluit hoofdkraan gas en neem contact op met uw installateur.

Checklist elektra (download bestand)

Checklist gas (download bestand)

Foto®Parkstad Actueel/Lucho Carreno